Major Networks x MKCM

Constante leadgeneratie op de arbeidsmarkt

Leestijd: 5 minuten

Over Major Networks

Major Networks is een werving- en selectiebureau gevestigd in Utrecht. Ze werven kandidaten die voldoen aan het profiel van hun opdrachtgevers, vervolgens selecteren ze de beste kandidaten en zetten hen door naar de opdrachtgever.

Ze verzorgen het hele proces die de kandidaat doorloopt. Van het eerste contactmoment tot aan het belletje om te vragen hoe het gaat bij hun nieuwe werkgever.

Opdrachtgevers van Major Networks bieden veelal (bij)baantjes aan in de sales, zowel harde als softe, als inbound en outbound.

Naast het werving- en selectiebureau, bestaat Major Networks ook uit een intern contactcenter. Het contactcenter draait een tweetal projecten: energie-verkoop en goede doelen ondersteuning.

Het Doel

Voor de samenwerking met MKCM, deed Major Networks voornamelijk aan offline face-to-face werving en vacatures uitzetten op Indeed.

De face-to-face werving was een intensieve en tijdrovende bezigheid, waarbij prospects voornamelijk één voor één benaderd konden worden. Verder waren de kosten per lead op Indeed relatief hoog.

Geen ideale situatie voor Major Networks om te groeien.

Ze waren op zoek naar een manier om meer leads te genereren, tegen een lagere prijs.

Het Plan

MKCM introduceerde met haar expertise een nieuw kanaal van leadgeneratie voor Major Networks: social media.

De volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd om tot succes te komen:

  • Uitrollen van advertentiecampagnes op Facebook en Instagram;
  • Contentcreatie op basis van de vacatures;
  • Teksten schrijven op basis van het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action);
  • Opt-in vormgeven in Messenger of middels een formulier;
  • En het belangrijkste: constante optimalisatie.

De Resultaten

Major Networks heeft sinds september 2019 op dagelijkse basis de maximale hoeveelheid leads per dag die zij aankunnen.

Gemiddeld kost het Major Networks €3,- om aan een lead te komen via social advertising. 

Deze kosten kunnen nog wel eens fluctueren; zo zijn ze voor sommige campagnes hoger omdat de doelgroep kleiner is of de locatie relatief klein, maar ook kunnen ze nóg lager liggen (€0,60 - €2).

Testimonial

Bekijk wat Indra Baretta, eigenaar van Major Networks, zelf te vertellen heeft over zijn marketing en de resultaten.

Verder vertelt hij over hoe hij de samenwerking met MKCM ervaart en krijgen we een inkijkje in zijn bedrijf.

Ook door het dak gaan met je digitale marketing?

Kies direct een moment in mijn agenda om te bellen of vul het contactformulier in